Het is belangrijk dat je het mobiele signaal optimaal ontvangt. Want dat is goed voor de bereikbaarheid en gesprekskwaliteit. Het mobiele netwerk van KPN biedt overal in Nederland goede dekking. Alleen zijn er soms locaties en situaties waar je toestel het signaal van buitenaf niet goed ontvangt. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels of in gebouwen met speciale coatings op de ramen.

De ontvangst is het beste als je dichter bij een raam staat of gebruik maakt van een WiFi-netwerk. Ook je toestel is van invloed: de kwaliteit van het ontvangst verschilt per toesteltype.

 

Wat kun je doen als de dekking minder is?

 

Start het toestel opnieuw op: als je het toestel volledig uitschakelt en opnieuw opstart, dan worden het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De simkaart meldt zich opnieuw aan op het netwerk.

 

Controleer de toestelinstellingen: stuur een sms met de tekst JA naar 1300. Nu vraag je de juiste en meest recente instellingen op. Sommige toestellen ondersteunen deze dienst niet. Kijk dan op Toestelhulp