De wijze waarop de simkaart geactiveerd wordt, hangt af van de keuze voor nummerbehoud of een nieuw telefoonnummer. De situaties staan hieronder uitgelegd.
Simkaart activeren zonder nummerbehoud
Heb je bij de bestelling gekozen voor een nieuw telefoonnummer, dan activeer je de simkaart gratis in MyYoufone. Nadat de bestelling en betaling is binnengekomen, versturen wij de inloggegevens van je persoonlijke MyYoufone omgeving.
Stap 1: Ga naar Youfone.nl en klik rechts bovenin op de groene knop ‘’MyYoufone’ en login met de gegevens die je per email van ons hebt ontvangen.
Stap 2: Ga naar ‘Abonnement en Instellingen’ in MyYoufone en activeer de simkaart met een klik op de paarse knop.
Stap 3: Stop de nieuwe simkaart in je toestel en schakel het toestel in
Na het volgen van de bovenstaande stappen ben je direct bereikbaar en je kunt bellen. Werkt het toch niet? Ons advies is om het toestel af en toe te herstarten. Binnen een aantal uur hoor je verbinding te hebben.
Zijn er nog problemen of wil je toch liever hulp bij het activeren van de simkaart? Neem dan contact op met de klantenservice.
Simkaart activeren met nummerbehoud
Heb je gekozen voor nummerbehoud? Dan wordt de simkaart automatisch voor je geactiveerd. Dat gebeurt zodra jouw 'huidige' telefoonnummer is omgezet op de ingangsdatum.
Werkt je simkaart niet op de ingangsdatum? Neem dan contact op met de klantenservice.
Wanneer het niet werkt, neem dan contact op met de klantenservice.
Let op: meestal wordt het telefoonnummer uiterlijk 12:00 uur in de ochtend omgezet. Het kan wel eens iets langer duren, zet af en toe je toestel uit en aan, dan moet het binnen een aantal uren werken.