Retourproces voor alle merken toestellen, behalve de Refurbished iPhone
Als je toestel binnen het garantietermijn kapot is, kan je de telefoon opsturen ter reparatie.

Alle nieuwe toestellen worden geleverd door de Phoneshop. In de meeste gevallen adviseren wij jou om het toestel ter reparatie op te sturen naar het repaircenter van de Phoneshop.

Adres:
Phoneshop
t.a.v. repaircenter
Elbe 25
2491 BT Den Haag 


Indien gerepareerd of omgeruild kan worden binnen de wettelijke garantietermijn en onder de garantievoorwaarden, gebeurt dit kosteloos. Indien het toestel buiten de wettelijke garantietermijn of -voorwaarden valt ontvang je eerst een prijsopgave. Je kunt er dan voor kiezen het toestel tegen het voorgestelde tarief te laten repareren, of het toestel ongerepareerd retour te ontvangen (je betaalt dan wel de onderzoekskosten), of kosteloos afstand te doen van het toestel.  


Als je het toestel opstuurt, is het van belang om je naam, adres, telefoonnummer, klantnummer en datum van aanschaf te vermelden.
Uiteraard ook graag een beschrijving toevoegen waarom het toestel defect is. 


Retourproces Refurbished iPhone

Voor Refurbished iPhones geldt een ander retourproces. 

Wanneer je Refurbished iPhone binnen de garantietermijn van 24 maanden valt, kan je het toestel ter reparatie opsturen naar onze leverancier Forza Refurbished.


Download hier het reparatieformulier.


Stuur het reparatieformulier volledig ingevuld mee samen met je toestel. Vermeld op het formulier wat er defect is en zorg ervoor dat je de iPhone zorgvuldig laat verzenden. Jij als verzender bent namelijk verantwoordelijk voor de verzending.


Let op: Wanneer je het toestel terugstuurt ter reparatie, dienst deze te worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Het is aan te raden om een back-up van de gegevens te maken voordat je het toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen. Mocht het terugzetten naar de fabrieksinstellingen niet mogelijk zijn, moet de toegangscode vermeld worden op het reparatieformulier.


Ook moet de functie: 'Zoek mijn iPhone' uitgeschakeld worden. De reden hiervan is dat, als de zoek mijn iPhone functie aanstaat, het toestel een activeringsvergrendeling heeft waardoor het toestel softwarematig niet meer opnieuw geïnstalleerd kan worden terwijl dit essentieel is voor het reparatieproces. Toestellen met deze functie worden NIET in behandeling genomen. Wij adviseren daarom om te controleren of de functie is uitgeschakeld alvorens het toestel op te sturen naar Forza Refurbished.

Dit kan op het toestel via instellingen/iCloud/Zoek mijn iPhone. Als het toestel niet meer aangaat is de functie uit te schakelen via www.icloud.com