Indien de klant geen internet kan gebruiken, slecht bereik heeft of niet kan bellen/gebeld worden kan je het onderstaande stappenplan aanhouden.


Simonly technisch stappenplan

Klant heeft geen internet

  • Controleer op blokkades in CRM en/of  MSISDN settings of de secondary offerings erbij staan.
  • Verwijder blokkade indien mogelijk.
  • Geeft het toestel netwerk aan? KPN en  3G/4G .
  • Als het toestel geen 3G of 4G aangeeft controleer dan of de mobiele data/verbinding aan staat.
  • Heeft de klant het toestel al eens opnieuw opgestart? (Indien 1ste dag v/d maand)
  • Is de klant nieuw bij Youfone, in het buitenland of  heeft de klant een nieuw toestel ? Controleer dan de APN instellingen.
  • Heeft de klant de simkaart al in een ander toestel getest? Adviseer de klant een kruistest te doen. Werkt de simkaart wel in een ander toestel dan is dit een toestel probleem.
  • Heeft de klant een Iphone herstel dan het netwerk via de instellingen>algemeen>stel opnieuw in>herstel netwerkinstellingen.
  • Indien het bovenstaande niet heeft geholpen neem dan contact op met KPN. Ziet ook KPN niets? Dan kun je de klant een uitvraagprocedure toesturen voor data.



Klant heeft slecht/geen bereik

  • Waar doet het probleem zich voor?  (op 1 locatie of meerdere )
  • Is de klant verbonden met een netwerk? Als dit niet het geval is selecteer dan handmatig een netwerk.
  • Contact opnemen met KPN indien dit 1 locatie is voor eventuele storing of slechte indoor dekking.
  • Indien het probleem zich voordoet op meerdere locaties adviseer de klant dan een kruistest.
  • Bij netwerk problemen is het mogelijk om VoLTE (bellen over 4G) aan te zetten. Dit kan je doen via Verzoeken
  • Als de kruistest niets heeft opgeleverd kun je de klant een uitvraagprocedure sturen voor Voice 



Klant kan niet bellen/gebeld worden

  • Controleer op blokkades in CRM
  • Verwijder blokkade indien mogelijk
  • Is de klant verbonden met een netwerk? Indien dit niet het geval is kun je het netwerk handmatig instellen.
  • Zijn het specifieke nummers van één provider die de klant niet kan bellen?
  • Bel KPN om te controleren of de routering juist staat
  • Als de klant niet kan bellen naar alle nummers adviseer de klant dan een kruistest.
  • Als de klant ook niet kan bellen met een ander toestel bel dan met KPN.
  • Indien KPN niets kan zien stuur je de klant een uitvraagprocedure voor Voice.